Totempæl til haven

Så smuk, rustik og unik "totempæl" til haven, lavet af mange enkeltdele i stentøjsler og drivtømmer.

Jeg har før omtalt min keramiker-mor og alle hendes smukke lerting. Indlægget i dag, skal også handle om hendes helt fantastiske keramik (Skulle du have lyst, kan du se hendes FB side her). Endelig fik jeg nemlig samlet min julegave fra hende ...

Når jeg er så sen til at tage min julegave i brug, skyldes det bestemt ikke slendrian eller manglende begejstring. Jeg er i den grad glad for min gave, men 2 ting:
  1. Det har taget noget tid at finde den helt rette placering, jeg har prøvet mange forskellige steder rundt om i haven.
  2. Jeg ville ikke risikere at sætte den ud i vinterstorm og blæst, så keramikken faldt på jorden og gik i stykker.
Tror jeg har fundet den perfekte placering nu, hvor stangen er anbragt i en patineret zinkkrukke. Derefter puttes de forskellige keramik- og drivtømmerdele på stangen i ønsket rækkefølge. Sjov proces, hvor flere muligheder blev afprøvet undervejs. Synes generelt at ideen med saml-selv totempæle er super fin, hvilket også muliggør brænding i en almindelig keramikovn.
Tror hele arrangementet vil se suverænt ud med lilla eller måske hvide blomster for foden af totempælen.


For at få en idé om, hvilke blomster, der skal i krukken har jeg mixet et billede af totempælen og lilla Storkenæb. Det kunne måske være en fin kombination? Eller måske en Hosta, én af de storbladede slags? Hvad tænker I umiddelbart, forslag og ideer modtages med kyshånd? 


Kommentarer

  1. Er virkelig ikke have-kyndig, så jeg har ingen input til dig. Til gengæld er jeg meget kyndig ud i hvad jeg synes er cool og ikke-cool. Og din totempæl er ganske enkelt übercool! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak - Synes også den er übercool :) Faktisk synes jeg hun er ret sej, hende min gamle mor :D

      Slet
  2. I hvor er den fed, sælger hun dem?
    lilla blomster vil klæde den ja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for du siger lilla blomster - det var også min første indskydelse :)
      Ja, hun sælger sit keramik, fra et galleri og hjemmefra - men det er forskelligt, hvad der lige er - kommer meget an på, hvad hun er optaget af pt :)

      Slet
    2. Du må fortælle hende at hendes ting er smukke, jeg kunne godt blive fristet i hendes galleri.

      Slet
    3. Hvad med en flot lavendel sammen med den.

      Slet
    4. Det bliver hun glad for at høre :) Lavendel vil være rigtig flot, tror jeg :)

      Slet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig