Nyt billede til Eponas Facebook side

Udover min have og de kreative ting, som jeg elsker at beskæftige mig med, er jeg super glad for at fotografere, helst ville jeg rende rundt med mit kamera hele tiden og knipse løs. Det fascinerer mig, om jeg kan indfange en skønhed, en stemning, en detalje eller et øjebliksbillede ...

Ofte er det nok desværre mere held end kunnen, der afgør om mine billeder bliver gode - men jeg synes det er sjovt, super sjovt og øver mig hele tiden. Forsøger at samle viden og erfaringer udi fotograferingens ædle kunst. Jeg har haft stor glæde af at prøve mig frem og huske på, hvad jeg synes fungerer og hvad der ikke fungerer. Ligesom Foto-skolen på denne side har været en kæmpe inspiration til at arbejde med forskellige elementer i fotograferingen.

I dag var dagen, hvor jeg besluttede at tage nyt cover billede til bloggens Facebook side. Det billede jeg havde på siden før, var så absolut ét af de billeder som jeg ikke var hverken specielt stolt over eller særlig fornøjet med. Et af de billeder, som ikke fungerede sådan særlig godt. Lidt små kedeligt, blegt og temmelig uflatterende. Jeg ønskede mig ét billede (i stedet for flere små, som jeg havde før) som samtidig giver et billede på, hvad bloggen og FB siden indeholder. Resultatet blev disse billeder - helt sikkert meget bedre end før, men hvor er det dog svært, for ikke at sige umuligt, at få alle elementerne med ...

Nogen anbefalinger, gode tips, sider, bøger eller andet for amatørfotografer?



Kommentarer

  1. Har du panoramafunktion i kameraet. .. så kan det nogle gange gøre det bedre... ikke at jeg særlig god til det, eller kender til hvilket format dit billede skal ende ud med....
    kan egentlig bedst lide det øverste og det nederste....
    ser jeg en marmorkage 😋

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved jeg faktisk ikke :) Kan være jeg lige skal tage et genlæs i instruktionen ...
      Og ja, en yndlings marmorkage ;)

      Slet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig