Småkager til kaffen

Ingen kaffe uden kage, eller hvordan er det nu? ingen kage uden kaffe ... Arh, never mind, det blev vist noget rod :)

Det jeg ville frem til, var egentlig småkagerne, som dette indlæg skal handle om. Jeg besluttede mig nemlig alligevel for at bage en småkage til vores veninde-kaffe-slabberas i går. Endnu en gang var det min grundopskrift her som var i brug. Det er sådan en hurtig og nem opskrift, med meget få ingredienser. Småkagerne bliver lækre sprøde og med dejlig smørsmag. Hurtig at røre sammen og utallige muligheder for at variere.

Jeg tilsatte hakket mørk chokolade i halvdelen af dejen. Den anden halvdel fik lov at være ganske naturel. En lækker romglasur og lidt frysetørrede hindbær = Søde småtterier til kaffen


Nemme glasur varianter, der alle smager dejligt på småkagerne:


  • Romglasuren laves af flormelis, en smule kogende vand og en lillebitte skvis rom eller alternativt romessens/romaroma
  • Flormelis rørt med appelsin- eller citronsaft
  • Flormelis, mørk cacaopulver og kogende vand røres til en cacaoglasur
  • Flormelis rørt med lidt frugtsaft
  • Flormelis rørt med lidt kogende vand og lidt helt fint revne gulerødder - herlig farve

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig