Bordpynt - malede konservesdåser

 Bordpynt eller en fin hjemmelavet værtindegave

Malede konservesdåser med vintergækker - så enkelt og fint. 
En herlig forårsfin borddekoration med de dejligste vintergækker. Eller som en sød og personlig hjemmelavet værtindegave. Synes tit jeg lige står og mangler en værtindegave og så ender det med den obligatoriske buket eller chokoladeæsken. Det vil jeg forsøge at ændre på nu og sørge for at have et par dåser på lager, gerne i forskellige farver, så værtindens farvesmag kan tilgodeses - Hvem ville mon ikke blive glad for sådan en lille personlig ting? Blomsterne kan jo ændres efter sæson.

Jeg gemmer som regel nogle af mine tomme konservesdåser fra husholdningen til pludseligt opståede ideer - Disse dåser har jeg mast lidt fra flere sider for at få folderne i metallet. Jeg har bare trykket dem lidt mod en bordkant, metallet er ret blødt. Synes det giver en god, lidt rå effekt med de krøllede dåser. Derefter er de malet med ganske almindelig akrylmaling (Den slags man maler paneler med). Malingen fås i mange farver, eller man kan blande selv. Jeg havde en rest sort og hvid maling stående som jeg har blandet til den fine grå.

Vintergækkerne er gravet op i haven og sat i dåsen med jordklump og rødder, på den måde holder de lidt længere.



Kommentarer

Dette kunne også interessere dig