Tulipaner - Nordens yndlingsblomst

Udsagnet er ikke mit, men ét jeg læste i bogen Hr. Peters blomster (En fin og inspirerende blomsterdekorations bog, forøvrigt). Han udtaler sig på baggrund af salgstal i Norden og jeg hæftede mig ved det, fordi det ihvertfald passer helt perfekt på mig. Passer det også på jer? Er Tulipanen mon også jeres yndlingsblomst?

Jeg simpelthen elsker Tulipaner. Det har alle dage været min yndlingsblomst. Altså, jeg holder jo rigtig meget af alle blomster, men når Tulipanen står så lysende yndlings-agtigt for mig, hænger det nok rigtig meget sammen med tidspunktet. De kommer i butikkerne netop nu, hvor man trænger allermest til noget friskt, grønt forårs sprødt og knitrende. Det leverer Tulipanen til fulde med deres helt enkle knitrende skønhed.

I weekenden kom min mand hjem med disse pragt eksemplarer, der straks måtte agere fotomodeller. Jeg holder allermest af dem som her, knapt udsprunget og fanget i et solglimt ... kan det blive smukkere og mere enkelt?

Med ønsket om en dejlig tirsdag til alle

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig