Små hjemmesyede julesokker

Sidste år syede jeg disse små julesokker til at bruge som bordpynt på julebordet. De er rigtig fine til at lægge bestikket i. Eller måske fyldt med gran, som hyggeligt pynt mellem kuverterne. I år har jeg dog mere lyst til hvidt og naturpynt, derfor har jeg været ved at finde forskellige hvide stoffer og blonder frem. Tror sokkerne kunne være rigtig fine som hvide med en blonde kant.

Jeg er alene hjemme hele weekenden - og jeg glæder mig :) Jeg elsker at være sammen med min familie, men nogen gange er det altså virkelig dejligt med en alene-weekend. Det skal udnyttes til kreative påfund. Tror jeg vil starte med at sy nogle hvide julesokker. En hel rar weekend tilbragt i mit hobbyrum -fantastisk.

Julesokkerne er ret enkle at lave. I fri hånd tegnede jeg en skabelon til at klippe efter.
Sokkerne måler ca 16 cm i højden og 13 cm i bredden (i foden) Bredden på skaftet er ca 7 cm.

Derefter klippede jeg 2 stk af yderstoffet og 2 stk af foerstoffet. Syede hver sok sammen for sig, men lod en lille åbning være i foden på foersokken, til at vende igennem. Derefter skal de 2 sokker syes sammen i den øverste kant, ret mod ret. Jeg syede et fint lille bånd med som hank og vendte derefter sokken gennem åbningen i foersokken. Åbningen syes sammen tilsidst og den lille sok presses fin og glat.

Rigtig god weekend

Flere hyggelige julesysler kan du finde her

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig