Iskrystal småkager af peberkagedej

Her på bloggen har jeg et par gange skrevet om vores, min søsters og mine, genvordigheder med at bage og ikke mindst bygge de flotte peberkagehuse. Ja, altså de er super flotte når andre har lavet dem. For os er det aldrig sådan rigtig lykkedes. Men traditionen tro, mødes vi alligevel hvert år og bager og bygger. 

Det vil sige, i år opgav jeg det med husene. Jeg bagte da godt nok et par vægge og noget tag. Men, meget u-søster-solidarisk valgte jeg at overlade byggeprojektet til min søster og i stedet udstikke og pynte småkagerne. Virkelig meget nemmere og sjovere!

Fremover vil jeg sænke mit ambitionsniveau og nøjes med at lave fine julesmåkager :) Småkagerne er simpelthen så meget mere tilfredsstillende at lave end husene :)

 Opskrift på dej og glasur er taget fra Dan-sukkers hjemmeside og kan ses her



Kommentarer

  1. De blev virkelig fine. Husene ligger stadig klar som et andet samlesæt

    SvarSlet
  2. Ja, småkagerne blev rigtig fine. Jeg er virkelig så spændt på at se husene når de engang er samlet færdigt :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig