Adventskrans 2016

1. søndag i advent nærmer sig med hastige skridt. Tiden går stærkt - nogle gange for stærkt. Hvem husker ikke barndommens uendeligt lange julemåned - de 24 dage indtil juleaften var nærmest uoverskuelige. Men som voksen flyver tiden bare afsted og de 24 dage går ofte alt, alt for stærkt.

Jeg spekulerer indimellem over, hvorfor det mon er, eller føles sådan. Er det mon fordi jeg glemmer at være nærværende og ofte er længere fremme i tankerne, end dér hvor jeg fysisk er? Eller er det fordi man som voksen har flere pligter, mere arbejde, mere ansvar og dermed mindre tid?

Hmm ... lidt søndagsgrublerier ihvertfald! Mit bud på adventskransen 2016 blev lavet i formiddags, enkel og også let at lave:
  • Et glasfad
  • 4 små klumper ler sat fast på fadet
  • 4 lys trykket lidt ned i leret
  • Messing tal på spyd til at prikke ind i stearinet
  • Masser af lærkekogler
Jeg kan godt lide det enkle og naturmaterialerne, det "larmer" ikke på nogen måde og falder let og elegant ind i den øvrige indretning.


God søndag :)

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig