Sy små halloween spøgelser til borddækning

Højtider og anledninger er altså noget af det bedste - når man har tid, vel at mærke, for ellers kan de godt være lidt af en plage! :)

Jeg har haft god tid her i efterårsferien, vejret har været mest til indendørs sysler og det har sat gang i ideerne. Så nu går jeg og pusler lidt med borddækningen til halloween og til den anledning har jeg syet nogle små halloween spøgelser.
Spøgelserne er syet af hvidt lagenstof med lidt tyndt pladevat imellem, som øjne havde jeg nogle små knapper i gemmerne, der er syet på efterfølgende.

Jeg har tegnet en skabelon på papir, frit efter fantasien, hvordan jeg lige forestiller mig et spøgelse ser ud :) og i de mål jeg ønskede. Derefter har jeg klippet stoffet og pladevattet efter skabelonen, syet stofstykkerne og pladevattet sammen på maskine, pånær et lille stykke til at vende dem igennem. Åbningen er syet sammen i hånden. Tilsidst blev de presset og der blev syet knapper på. Enkelt faktisk, men meget hyggeligt. Synes de er blevet ret så søde, eller noget :) (U)hyggelige måske :)

Faktisk kunne de også være fine med en snor i, så de kunne hænge <3


Kommentarer

  1. Tak :) Ja, de er lidt sjove og super nemme at lave :)

    SvarSlet
  2. Så fine, giver du så halloween middag?

    SvarSlet
  3. Det vil jeg gerne :) Det må bare blive en lidt forsinket én af slagsen. Er I hjemme igen?

    SvarSlet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig