Nøgleringe med perler og knytning

Jeg har haft gang i et lille hyggeligt projekt i dag, nemlig at lave mig en ny nøglering. Hyggeligt, men affødt af lidt ærgerlige omstændigheder ... ikke sådan super ærgerligt, men lidt trist alligevel.

Engang for mange år siden, fik jeg en rigtig fin nøglering af den sødeste lille pige jeg passede på daværende tidspunkt. Hun havde være i Grønland med sine forældre og havde købt en fin lille nøglering med hjem til mig. En lille sæl, så sød og lavet af fint sælskind. Jeg var så glad og rørt over, at hun sådan kom med en gave til mig og sælen har trofast hængt i mit nøglebundt lige siden.

Nu er sælen gået bort og står desværre ikke til genoplivning. Øv! 

Jeg må åbenbart være et større vane menneske end jeg anede, for ihvertfald mangler der noget. Det har jeg så forsøgt at rette op på i dag. De nøgleringe jeg har produceret står langt fra mål med min lille sæl. De er lavet af materialer jeg lige havde liggende i mit hobbyrum og forsøger nu at udfylde pladsen efter sælen i mit nøglebundt. Det er det. Men de er fine nok alligevel, de kan jo ikke gøre for, at de hverken ligner en sæl eller har sælens historie :)
Jeg har brugt følgende materialer:

Nøgleringe
Nylonsnor
Træperler
Jernperler

Sprællemandens krop er knyttet fra bunden og op mod hovedet og snor enderne bliver på den måde til arme - det kan være lidt svært at se på billedet. Knuder og snor ender varmes/brændes kort med en lighter, så de ikke går op.

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig