Ingefær the

Her på min første rigtige ferie dag, må jeg nok konstatere, at jeg vist har behov for noget førstehjælp til at få genoprettet energibalancen i kroppen. Derfor har jeg genindført en "kur" jeg tidligere har brugt med stor succes, nemlig at udskifte 2 af dagens 3 krus kaffe, med frisk ingefær the. 

Ingefær har en gavnlig indflydelse på mange ting. Denne sunde knold har bla en basedannende virkning i kroppen. Almindelige symptomer på for meget syre i kroppen kan være sur mave, træthed, indre uro, hovedpine, muskelspændinger, ømme muskler og led, dårlig søvn mm. 

Desværre er jeg ikke særlig vild med ingefærshots, som ellers er meget brugt og helt sikkert også rigtig sundt og gavnligt. Men selvom shots ikke er det store hit, kan man sagtens nyde godt af ingefærs fortræffelige egenskaber og anvende knolden i the i stedet for. Jeg skærer økologisk ingefær med skræl i tynde skiver, lægger dem i et krus sammen med en tynd skive økologisk citron og hælder næsten kogende vand over. 
Theen skal trække i mindst 5 minutter - den smager rigtig skønt krydret og lidt stærkt 

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig