Havens lilla blomster

Katteurt, sommerfuglene er glade for den

Lavendel

Blåkvast
Storkenæb

Jeg gik en tur i haven med kameraet forleden aften. Blomsterne har nydt godt af den seneste tids solskin. Flere af de fine lilla blomstrer nu. Vi har en ret lille have, nærmest en stor gårdhave og for at indtrykket ikke skal blive for rodet, har jeg forsøgt at holde alle blomsterne i nogenlunde samme farve skala, da vi anlagde bedene. Valget faldt på de lilla og lyserøde toner.

Jeg har også bestræbt mig på, at de forskellige planter skal afløse hinanden, så der er noget der blomstrer hele sæsonen. Lige nu er det Katteurten, Lavendelen, Blåkvasten og Storkenæb, der står i blomst. Lavendlerne og Katteurten plantede jeg sidste år. Jeg er overrasket over, hvor godt de har fået fat, de fylder næsten bedene ud allerede. Men herligt, så er der mindre ukrudt at luge :) Blåkvasten er et-årig og skal sås hvert år. Jeg såede inde i marts og plantede ud i maj - det er sådan en fin lille plante, den passer så godt til de lave jerngryder den står i.


Kommentarer

  1. Fine fine billeder af div. Blomster

    SvarSlet
  2. Tak :) Jeg er virkelig glad for alle mine fine lilla. Og glæder mig til de fylder endnu mere næste år :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig