Müsliboller med kanel

Opskriften på müsliboller har drillet mig en hel del. Enten fik de for lidt, eller for meget kanel. Eller de blev for tørre og hårde med for meget müsli i.
Denne gang er de ret perfekte, de sidder lige i skabet faktisk. Skynder mig at skrive opskriften ned, så jeg har den til en anden gang ... :)





Opskrift på müsliboller

25 g gær
2,5 dl kogende vand
2 dl ymer
3 dl müsli m. rosiner
2 tsk salt
2 tsk sukker
2 tsk kanel
1/2 tsk kardemomme
250 - 300 g hvedemel

Overhæld müslien med kogende vand og lad det trække til det er næsten afkølet. 
Tilsæt ymer og rør gæren ud heri.
Tilsæt krydderier.
Rør hvedemelet i lidt ad gangen og ælt godt sammen til dejen er let klistret.
Hæver 1 time.

Formes til boller og efterhæver min. en halv time.
Bages ved 200 grader varm luft ca 15 min.

Kommentarer

Dette kunne også interessere dig