Jordbær med mælk




Så fin, sommerlig og enkel en efterret. Men egentlig har jeg et ret ambivalent forhold til lige netop jordbær. Da jeg var barn havde min far en forkærlighed for jordbær dyrkning og vi havde mange, som i virkelig mange, jordbær i haven. Tror vi har fået jordbær på 1000 måder! Derfor endte de med at hænge både min søster og jeg ud af halsen og i mange år rørte jeg dem faktisk ikke. De senere år er jeg dog begyndt så småt at spise dem igen og jeg anerkender til fulde deres skønhed, smukke røde farve og dekorative effekt. Og disse vi fik med mælk og sukker på i går aftes, smagte faktisk ret så godt, måske er jeg endelig ved at være ovre min jordbærfobi.

Kommentarer

  1. Uha, det var svært. Men nu lykkedes det vist. Jeg elsker at se dine små indslag. De er rigtig gode alle sammen, hver på sin måde. Følger dig glædeligt. Mor

    SvarSlet
  2. Rigtig mange tak - det er jeg glad for :)

    SvarSlet
  3. Man følge dig så stort, bruger faktisk aldrig jordbær til andet end pynt på kager/desserter

    SvarSlet
  4. Kan du skaffe ny slynget honning til sommer, så prøv det sammen med jordbær og mælk i stedet for sukker...
    evt. Så tag et stort jordbær, tag stilken ud sp der er et hul, dyp spidsen i mørk chokolade, når chokoladen er tør fyld hulet med frisk honning, lad trække i køleskabet... det en gudespise.

    SvarSlet
  5. Den kombi med honning og chokolade har jeg aldrig hørt før ... men det lyder ufattelig lækkert! Det skal afprøves til sommer. Tak for tippet :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Dette kunne også interessere dig